Wyposażenie laboratorium:
- diagnoskop BOSCH FSA 760 Bosch,
- stanowisko probiercze Bosch EPS 708 Bosch,
- stanowisko badawcze silnika CFF o zapłonie iskrowym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia Volkswagen,
- stanowisko badawcze silnika CCZ o zapłonie samoczynnym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia Volkswagen,
- elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001 Tachwar,
- pojazd laboratoryjny Volkswagen Passat B7.
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Laboratorium badań silników”] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Laboratorium-badań-silników.jpg” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Laboratorium-badań-silników.jpg” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Diagnoskop BOSCH FSA 760″] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Diagnoskop-BOSCH-FSA-760.png” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Diagnoskop-BOSCH-FSA-760.png” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Diagnoskop BOSCH FSA 760 służy do analizy silników o zapłonie iskrowym (benzynowym) i samoczynnym (diesla).
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Stanowisko probiercze Bosch EPS 708″] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Stanowisko-pobiercze-BOSCH-EPS-708.png” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Stanowisko-pobiercze-BOSCH-EPS-708.png” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Służy do sprawdzania komponentów systemów diesla, pomp i wtryskiwaczy common rail (CR) z systemami pomiarowymi.
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Stanowisko badawcze silnika CFF o zapłonie iskrowym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia „] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image4.jpg” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image4.jpg” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej 211KM i pojemności skokowej 1984 cm3. Stanowisko wyposażone jest w bezpośredni wtrysk paliwa spełniający europejski standard emisji spalin EURO 5.
Posiada również kompletny układ sterowania pracą silnika, zestaw wskaźników, symulator usterek, wyprowadzone punkty pomiarowe najistotniejszych sterowników oraz złącze diagnostyczne OBD.
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Stanowisko badawcze silnika CCZ „] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image10.jpeg” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image10.jpeg” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Stanowisko badawcze silnika CCZ o zapłonie samoczynnym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 140KM i pojemności skokowej 1968 cm3. Stanowisko wyposażone jest we wtrysk common rail, oraz filtr cząstek stałych. Posiada również kompletny układ sterowania pracą silnika, zestaw wskaźników, symulator usterek, wyprowadzone punkty pomiarowe najistotniejszych sterowników oraz złącze diagnostyczne OBD.
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001 „] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Elektryczno-hydrauliczny-podnośnik-TC0001.png” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/Elektryczno-hydrauliczny-podnośnik-TC0001.png” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Dwukolumnowy elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001 wykorzystywany jest w procesach przeglądów oraz diagnozowania stanu pojazdów w warsztatach samochodowych.
[gdlr_divider type=”solid” size=”100%” ]
[gdlr_frame type=”border” align=”left” caption=”Pojazd laboratoryjny Volkswagen Passat B7″] [gdlr_image_link type=”image” image_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image13.jpg” alt=” ” link_url=”http://csi.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/image13.jpg” target=”_blank” width=”100%”][/gdlr_frame]
Pojazd jest przystosowany do prowadzenia prac badawczo-doświadczalnych wyposażony jest w silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego oraz filtr cząstek stałych, spełniający europejski standard czystości spalin EURO 5. W pojeździe wyeksponowano rozmieszczenie wszystkich sterowników i rozdzielni poprzez umożliwienie bezpośredniego dostępu do nich w aucie, elementów wykonawczych: podnośników elektrycznie sterownych szyb, centralnego zamka, wycieraczek szyby przedniej i tylnej, dmuchawy powietrza do wnętrza, elektrycznych lusterek.
